Chat with us, powered by LiveChat
Fjerning av 350-kronersgrensen - Les mer ​her
COVID-19 - Les mer ​her

Rask levering

Gratis frakt over 599,-

30 dagers full returrett

KJØPSBETINGELSER

 


§ 1 AVTALEN

 

Les våre vilkår og betingelser for netthandel på Eleksig.no. Når du foretar et kjøp, aksepterer du automatisk våre kjøpsbetingelser, og det inngås en bindende avtale mellom Elekcig AB og deg som Kunde. Vær oppmerksom på at våre kjøpsbetingelser kan endres og derfor bør du lese dem, hver gang du foretar et kjøp hos Eleksig.no

 

§ 2 PARTENE 

 

Selger

Bedriftsopplysninger:

Elekcig AB

Orgno: 922615217 MVA

C/o Nordic Dc Mail Boxes Etc. 348,

Postboks 1 Youngstorget

0028 Oslo

 

Kjøper

Kjøper er forbrukeren, som foretar ordren og er i det følgende referert til som Kunden.

 

§ 3 PRISER OG BETALINGSVILKÅR

 

Alle priser på Eleksig.no er inkludert moms. Det er mulig å betale med alle slags kredittkort, paypal, samt Vipps. Det blir ikke lagt gebyr på ditt kjøp, og beløbet blir først hevet, når varene er sendt fra vårt lager. Der kan ikke trekkes et større beløp enn det, du har godkjent ved kjøp. Vi tar forbehold for feil på vårt lager, og krediterer den eller de manglende varer, eventuelt sletter vi ordren, hvis vi ikke er i stand til å levere noen av varene. Vi forbeholder oss retten til prisendringer og prisfeil på våre produkter. 

 

§ 4 PRODUKTER

 

De produkter, som blir solgt gjennom Eleksig.no, er avhengig av Kundens tilførsel og valg, hvorfor eventuelle feil i Kundens tilførsel eller valg ikke er Elekcigs ansvar. Kunden kan dog alltid rette henvendelse til Elekcig og få endret en feil inntasting. Dette skal skje innenfor rimelig tid, for å imøtekomme eventuelle administrative forsinkelser. I så fall, hvis Kunden oppdager dette for sent, er det Kundens eget ansvar å meddele dette - og dermed Kundens ansvar å dekke ytterligere omkostninger herved.


§ 5 AVTALEINNGÅELSE 

 

Avtalen er bindende for begge parter, når Kunden har sendt sin bestilling på Eleksig.no. Avtalen er ikke bindende i de tilfeller, hvor det forekommer skrivefeil- eller tastefeil i tilbudet fra Elekcig, eller hvis den annen part innså eller burde ha innsett, at der var en slik feil. Eksempelvis, hvis produktet ikke har en pris på nettbutikken. 


§ 6 LEVERINGSMETODER

 

Hos oss kan du velge mellom disse fraktmetodene:

 

Bring Servicepakke med sporing

Bring tilbyr 2-3 dagers levering med Bring Servicepakke. Pakken kan spores, slik at du hele tiden vet hvor pakken befinner seg.

 

Normal leveringstid: 2-3 dager fra pakken er sendt fra oss.

 

Bring Hjemlevering med sporing

Alle pakker fra Bring forsøkes, å leveres helt til hoveddøren, men hvis pakken er for stor eller hvis man ikke er hjemme, så vil pakken leveres i den nærmeste pakkeshop. Pakken kan spores hele veien til mottagelse på hjemmeadressen eller, hvis du ikke er hjemme, og den bliver levert i nærmeste pakkeshop. 

 

Normal leveringstid: 2-3 dager fra pakken er sendt fra oss.


§ 7 RISIKOEN FOR VAREN

 

Risikoen for varen overgår til Kunden, når Kunden selv, eller en representant har fått levert varen, jf. § 6. Elekcig har ansvaret for varene, inntil den blir levert til Kunden. 




§ 8 ANGRERETT 

 

Hos Eleksig.no har du 30 dagers angrerett for ubrukte varer. For å kunne benytte seg av angreretten, er det viktig at du gir oss beskjed innen for 30 dager, fra da du mottok varen. Hvis fristen er utløpt, returneres varen direkte tilbake til Kunden og kjøpesummen vil ikke refunderes. 

 

Forsendelsen betales av Kunden selv. Angreretten gjelder kun for forbrukere og ikke bedriftskunder. E-sigaretter kan ikke, av hygieniske og helsemessige årsaker, tas retur, hvis varen er brukt. 

 

Hvis Kunden ønsker å annullere hele kjøpet, får Kunden utbetalt verdien av varerne på kjøpstidspunktet innenfor 14 dager etter mottagelse av varen - og evt. behandling av returneringen. 

 

Brukte varer

Når Kunden returnerer og Elekcig mottar en vare uten original emballasje, etiketter eller, hvis vi vurderer at den, av hygieniske årsaker ikke kan selges igjen, vil Kunden ikke være berettiget til refusjon. 

 

Det skal alltid utfylles et angrerettsskjema. Ellers vil angreretten ikke gjøres gjeldende.


§ 9 RETURNERING 

 

Du skal sende din ordre retur til oss uten unødvendig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du har meddelt oss, at du ønsker å angre kjøpet ditt. Omkostninger, som er forbundet med returnering avholdes av Kunden selv. Kunden bærer risikoen for varens levering og manglende original emballasje kan muligvis utgjøre en verdiforringelse, så for å være sikker på, at man vil kunne motta alle pengene i retur, anbefaler vi at varen returneres i dens originale emballasje. 

 

Følgende varetyper er unntatt angreretten:

Levering av varer, som må antas å få en verdiforringelse eller som foreldes raskt. 

 

Levering av forseglede varer, som av helsebeskyttelses- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, og hvor selve forseglingen har blitt brutt.

 

Din angrerett bortfaller, hvis:

Du bryter forseglingen på varer, som av helsebeskyttelses- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert. 



Varens stand, når du sender i retur:

Når du sender i retur, hefter du kun for eventuell forringelse av varens verdi, som skyldes annen håndtering, enn hva som er nødvendig for å klargjøre varens art, egenskaper og den måte, den fungerer på. Kunden kan altså prøve varen på samme måte, som hvis du prøvde den i en fysisk butikk, men du må ikke ta den i egentligt bruk. Det vil si, at emballasjen på indre pakning, som kan forårsake hygieniske eller helsemessige sjenanse, ikke vil gi rett til refusjon, hvis denne er brutt. 

Hvis varen er prøvd utover, hva som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som en brukt vare, og det betyr, at Kunden ved kansellering av kjøpet kun får en del eller intet av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi. 



Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet:

I tilfelle, hvor Kunden angrer kjøpet, vil Kunden motta det beløpet du har innbetalt til oss tilbake. Hvis det er snakk om verdiforringelse, som du hefter for, fratrekkes denne kjøpsbeløpet. Hvis du benytter din angrerett refunderer vi betalingen. Vi vil innbetale dem senest 14 dager fra den dato, hvor vi har mottatt en meddelelse om din beslutning, omkring å angre avtalen. Vi vil gjennomføre tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre Elekcig og Kunden har avtalt annet. 

Elekcig kan tilbakeholde tilbakebetalingen, inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen da, har fremlagt dokumentasjon for returnering.


§ 10 REKLAMASJON  

 

Hvis det er en mangel ved varen, har du som Kunde 2 års reklamasjonsrett fra at du har mottatt varen. Det forutsetter, at du som Kunde gir beskjed innenfor rimelig tid, hvor Kunden skulle ha oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Dessuten anbefaler vi, at du kontakter oss for ytterligere å dokumentere problemet med varen. Deretter vil vi kreve, at du tar nærbilder av feilen, samt sender en oversikt over produktets mangler.  Bemerk, hvis varen brukes unormalt eller ukorrekt, bortfaller 2- års garantien. 

 

Det er dessuten viktig, at du har en kvittering for ditt kjøp av varen. Hvis du har et ordrenummer, vil dette også være et bevis for at varen ble kjøpt hos Eleksig.no. 

 

Hvis Kunden reklamerer innen for rimelig tid, kan kjøpesummen tilbakebetales, hvis det er snakk om en produktfeil.




Forsinket reklamation

Reklamerer Kunden ikke inden for to år efter den dato, hvor han modtog varen, kan Kunden ikke senere kræve manglen. Derfor er retten til at påberåbe sig manglen bortfaldet. 

 

§ 11 ELEKCIG’S RETTIGHETER VED KJØPERS AVTALEBRUDD

 

Hvis kjøperen ikke betaler eller oppfyller forpliktelsene i henhold til avtalen, og det ikke skyldes Elekcig, kan Elekcig etter kjøpsloven kapittel 9 kreve:

 

 

  • Tilbakeholdelse av varene 

 

Elekcig kan tilbakeholde varen, hvis det oppstår avtalebrudd fra Kunden. 

 

 

  • Oppfyllelse av avtalen 

 

Hvis kjøperen ikke betaler, kan Elekcig fastholde kjøpet og kreve kjøpesummen fra Kunden. Hvis varen ikke har blitt levert mister Elekcig sin rett, hvis Elekcig venter urimelig lenge med å fremme kravet. 

 

 

  • Annullering

 

Hvis det er snakk om avtalebrudd av betaling eller annet vesentlig brudd, kan Elekcig annullere kjøpet. Kunden kan dog ikke trekke seg tilbake, når Kunden allerede har betalt kjøpsprisen. Elekcig kan også annullere kjøpet, hvis kjøperen ikke betaler innenfor en rimelig frist eller en ytterligere frist, for oppfyllelse av kjøpsavtalen, som er fastsatt av Elekcig. Elekcig kan dog ikke oppheve kjøpet, mens den ekstra fristen løper, med mindre at Kunden har opplyst, at Kunden ikke vil betale. 

 

 

  • Erstatning fra kjøper 

 

Elekcig kan kreve erstatning for sitt økonomiske tap fra Kunden, som Elekcig lider, som følge av Kundens kontraktsbrudd, jf. Kjøpsloven § 46.  

 

§ 12 GDPR

Personlige opplysninger gis ikke videre til tredjepart, men brukes kun til å gjennomføre kjøpet hos Eleksig.no. Utover dette vil personfølsomme opplysninger bli behandlet fortrolig, og kun bli brukt til Kundens ordre - eller til mailkampanjer. 

 

 

§ 13 KONFLIKTLØSNING 

Klager rettes til Elekcig innenfor rimelig tid, jf. pkt. 8 og 9. Partene forsøker selv å løse eventuelle tvister og hvis dette mislykkes, kan Kunden kontakte Allmänna reklamationsnämnden: Adresse Box 174, 10123 Stockholm

 

Ved tivl kan du lese mer om Lov om kjøp her.